Full Article - Open Access.

Idioma principal

Place branding: graphic design’s participation in strategic management and brand identity of the cities

CARDOSO, Helder ; PERASSI, Richard ;

Full Article:

With the effects of globalization that has emerged in recent decades, occured a high level of competitiveness between cities. This article presents a study on the participation of graphic design in the strategic management of the visual identity of brands of cities. This is a global issue because, at present, the tourist cities of any country compete identity and an international positioningas well as compete in regional and national environments.

Full Article:

Palavras-chave: Place branding, Graphics design, Brand management,

Palavras-chave:

DOI: 10.5151/design-icdhs-044

Referências bibliográficas
  • [1] Aaker, D. 200 Administração estratégica de mercado. Porto Alegre: Bookman.
  • [2] Anholt, S. 2009. Explained. jan. 2009. Disponível em: http://www.simonanholt.com/Explained/explained-introduction.aspx Acesso em: 02 Set. 2010
  • [3] Centro Português De Design. 1997. Manual de Gestão do design. Porto.
  • [4] D2B – DESIGN TO BRANDING MAGAZINE. 2007. São Paulo, v. 3.
  • [5] Gaio, S.; Gouveia, L. 2007. O Branding Territorial: uma abordagem mercadológica à Cidade. Revista A Obra Nasce. Edições UFP, 2007.
  • [6] Marazza, A. 2010. A country brand is more than just a logo. nov. 2007: Disponívelem: http://www.landor.com/pdfs/k9/AMarazza_Country_US_23July08.pdf. Acesso em: 09 set. 2010.
  • [7] Martins, J. 2006. Branding: Um manual para você criar, gerenciar e avaliar marcas. São Paulo: Global Brands,. 312 p.
  • [8] Moreira, P. 2010. A Identidade dos lugares como factor de diferenciação. Maio 2007. Disponível em: http://mktportugal.com/blog/?tag=culturaorganizacional. Acesso em: 02 set. 2010
  • [9] Silva, E. 2005. Metodologia da pesquisa e elaboração de dissertação/tese. 4 ed. Rev atual. Florianópolis:UFSC.
  • [10] Silva, N. 20 Elementos visuais identificadores da marca de lugar em peças gráficas do setor turístico de Florianópolis.Florianópolis, 2010, p. 118. Dissertação (Mestrado em Design e Expressão Gráfica) – Programa de Pós-graduação em Design e Expressão Gráfica, UFSC.
  • [11] Vilas-Boas, A. 1999. O que é e o que nunca foi:thedubremix: Rio de Janeiro: 2AB, 88 p.
Como citar:

CARDOSO, Helder; PERASSI, Richard; "Place branding: graphic design’s participation in strategic management and brand identity of the cities", p. 201-205 . In: Farias, Priscila Lena; Calvera, Anna; Braga, Marcos da Costa & Schincariol, Zuleica (Eds.). Design frontiers: territories, concepts, technologies [=ICDHS 2012 - 8th Conference of the International Committee for Design History & Design Studies]. São Paulo: Blucher, 2012. São Paulo: Blucher, 2014.
ISSN 2318-6968, ISBN: 978-85-212-0692-7
DOI 10.5151/design-icdhs-044

últimos 30 dias | último ano | desde a publicação


downloads


visualizações


indexações