Artigo - Open Access.

Idioma principal | Segundo idioma

Artist´s book Poor Fish Memories in digital version

-

de Mendonça Peixoto, Irene ; de Souza, Felipe ; de Pontes, José Carlos ;

Artigo:

The passages and combinations between analog and digital languages point to issues that have persisted for decades and which continue to foster contemporary, ethical and aesthetic debates about experience and temporality. Problematizing these questions, we extend the discussion to the importance of contemporary design to adopt creative strategies that articulate thoughts from other areas of knowledge, such as philosophy and art, from the perspective of multiplicity of mediums. The intention is to oxygenate classic design issues, such as conception, form creation, and user interaction, through the provocative sensory and temporal displacements that artistic creation promotes.

Artigo:

-

Palavras-chave: Art; Design; Aesthetic experience; Temporality,

Palavras-chave: -,

DOI: 10.5151/sigradi2018-1261

Referências bibliográficas
  • [1] Agamben, G. (2008). Qu’est-ce que le contemporain? Paris: Payot & Rivages. Agamben, G. (2018). O fogo e o relato. São Paulo: Boitempo
  • [2] Antoun, H. (1990). Folheto da exposição Do infinito do olhar ao finito do visto. Rio de Janeiro: Espaço Cultural Sergio Porto. Ball, R,; Naylor, M. (2005). Form follows idea. London: Black Dog Publishing. Cardoso, R. (2012). Design para um mundo complexo. São Paulo: Ed. Cosac Naify. Deleuze, G., Guatarri, F. (1992). O que é Filosofia? São Paulo: Ed. 34. Eco, U. (1991). A obra aberta. São Paulo: Ed. Perspectiva. Groys, B. (2009). Comrades of Time. e-fluxjournal#11, 01-11. Retrieved from https://www.librarystack.org/e-flux-journal-11/ Jeudy, P.(1999). Philippe Starck: ficção semântica, in Arcos: Design, Cultura e Materialidade, v. Rio de Janeiro: PPGD/ESDI & Contracapa. Klee, P. (2007). Teoría del arte moderno. Buenos Aires: Cactus. Krauss, R. E. (2006). La originalidad de la Vanguardia y otros mitos modernos. Madrid: Alianza Editorial. Tunga (2017.). Pálpebras. São Paulo: Galeria Millan. Ulpiano C. (2017). Transformar obstáculos em meios. Retrieved from https: acervoclaudioulpiano.com/2017/ manuscrito14/ Valéry, P. (1998). Introdução ao método de Leonardo da Vinci. São Paulo: Ed. 34.
Como citar:

de Mendonça Peixoto, Irene; de Souza, Felipe; de Pontes, José Carlos; "Artist´s book Poor Fish Memories in digital version", p. 1098-1104 . In: . São Paulo: Blucher, 2018.
ISSN 2318-6968, DOI 10.5151/sigradi2018-1261

últimos 30 dias | último ano | desde a publicação


downloads


visualizações


indexações