Full Article - Open Access.

Idioma principal

Websites with fashion’s information: trends beyond the catwalk

Santos, Kleber E. O. ; Rocha, Nara O. L. ;

Full Article:

The research had as an main focus the analysis of the websites with fashion content and its configurations as an artifact inserted in the fashion’s system, emphasizing the extensive range of fashion as a phenomenon in others products. Thru the fashion product methodology’s steps, were analyzed which procedures were relevant to create a product in this segment. Then raising variables to verify in the websites the concepts identified as particular to the fashion’s product are being applied to the websites, configuring the sites as a relevant part of the fashion’s system.

Full Article:

Palavras-chave: informação de moda, websites, fenômeno, fashion’s information,

Palavras-chave:

DOI: 10.5151/designpro-CIDI-105

Referências bibliográficas
  • [1] BARNARD, M. 2003. Moda e Comunicação, Rio de Janeiro: Ed. Rocco.
  • [2] BARTHES, R. 1964. Elementos da Semiologia. Trad. Izidoro Blikstein. São Paulo: Cultrix.
  • [3] BAUDRILLARD, J. 1991. Simulacros e Simulação. Lisboa: Relógio D´água.
  • [4] BOMFIM, G. A. 1995. Metodologia para desenvolvimento de projetos. João Pessoa: Editora Universitária/UFPB.
  • [5] CASTELLS, M. 1996. The rise of the Network Society, vol. 1., Blackwell.
  • [6] CASTILHO, K. 2004. Moda e Linguagem. São Paulo: Editora Anhembi Morumbi.
  • [7] CHURCHILL, G. A.; PETER, J. P. 2005. Marketing: criando valor para os clientes: São Paulo: Saraiva.
  • [8] GALVÃO, D. 2006. A internet fashion. In: VILLAÇA, Nizia; CATILHO, Kathia (Org.). Plugados na Moda. São Paulo: Anhembi Morumbi.
  • [9] GARRET, J. J. 2003. The Elements of User Experience: User Center Design for The Web. New Riders.
  • [10] LEMOS, A. 2002. Cibercultura: tecnologia e vida social na cultura contemporânea. Porto Alegre, RS: Editora Sulina.
  • [11] LÉVY, Pierre. 1999. Cibercultura. Rio de Janeiro: Editora 34 Letras.
  • [12] LIPOVETSKY, G. 1989. O Império do Efêmero: A moda e seu destino nas sociedades modernas. Tradução Maria Lúcia Machado – São Paulo: Companhia das Letras.
  • [13] LOBACH, B. 2001. Design Industrial: bases para a configuração dos produtos industriais. São Paulo: Editora Edgard Blucher.
  • [14] MACLUHAN, Marshall. O meio é a mensagem. São Paulo: Hucitec, 1992.
  • [15] MESQUITA, C. 2004. Moda contemporânea. Quatro ou cinco reflexões possíveis. Sâo Paulo, Anhembi Morumbi.
  • [16] MONTEMEZZO, M. C. F. S.2003. Diretrizes metodológicas para o projeto de produtos de moda no âmbito acadêmico. Bauru. Dissertação (Mestrado em Desenho Industrial) – Universidade Estadual Paulista.
  • [17] MUNARI, Bruno. Das coisas nascem coisas. São Paulo: Martins Fontes, 1998.
  • [18] RECH, S. R. 2001. Qualidade na criação e desenvolvimento do produto de moda nas malharias retilíneas. Florianópolis, 2001. Dissertação (Mestrado em Engenharia de Produção) – Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção, UFSC.
  • [19] ROOZENBURG, N.; EEKELS, J. 1998. Product Design: Fundamentals and Methods. 2nd Ed. Chichester: Willey.
  • [20] RÜDIGER, F. 2011. As teorias da cibercultura: perspectiva, questões e autores. Porto Alegre.
  • [21] SANTAELLA, L. e NÖTH W. 2004. Comunicação e Semiótica. São Paulo: Hacker Editores.
  • [22] SIMMEL, G. 2008. Filosofia da Moda. Rio de Janeiro: Edições Texto Andamp; Gráfica.
  • [23] TREPTOW, D. 2007. Inventando moda: planejamento de coleção, Brusque.
Como citar:

Santos, Kleber E. O.; Rocha, Nara O. L.; "Websites with fashion’s information: trends beyond the catwalk", p. 1118-1126 . In: In Coutinho, Solange G.; Moura, Monica; Campello, Silvio Barreto; Cadena, Renata A.; Almeida, Swanne (orgs.). Proceedings of the 6th Information Design International Conference, 5th InfoDesign, 6th CONGIC [= Blucher Design Proceedings, num.2, vol.1]. São Paulo: Blucher, 2014.
ISSN 2318-6968, ISBN: 978-85-212-0824-2
DOI 10.5151/designpro-CIDI-105

últimos 30 dias | último ano | desde a publicação


downloads


visualizações


indexações