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Visualização de dados para a promoção da experiência histórica: experiência e/ou individuação no processo de aprendizado, invenção e/ou significação

Faria, José Neto de;

Article:

This paper aims to reflect about how the ideas of “experience in the education” and the “individuation process” can guide the development of dynamic data visualization systems that can promote teaching and learning design history. The main goal is to identify parameters for the definition of a data visualization model that promotes the emancipation of the interpretative and narrative act of the “Activity Inductor”. It highlights the importance of promoting humanistic data visualization models that avoid information simulacrums and enable successive observation experiences, tests and dialectic data presentation.

Article:

Palavras-chave: Data visualization, Design History, Experience, Individuation, Knowledge and Freedom,

Palavras-chave:

DOI: 10.5151/despro-sigradi2014-0123

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Como citar:

Faria, José Neto de; "Visualização de dados para a promoção da experiência histórica: experiência e/ou individuação no processo de aprendizado, invenção e/ou significação", p. 596-599 . In: Proceedings of the XVIII Conference of the Iberoamerican Society of Digital Graphics: Design in Freedom [=Blucher Design Proceedings, v.1, n.8]. São Paulo: Blucher, 2014.
ISSN 2318-6968, DOI 10.5151/despro-sigradi2014-0123

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