Maio 2014 vol. 1 num. 2 - 6th Information Design International Conference
Full Article - Open Access.
Surface Design - Qualitative approach for corporative facade
Castro, Jacqueline Ap. G. F. de ; Harris, Ana Lúcia N. de C. ;
Full Article:
This paper reports the stage of a research on the corporate identity in commercial buildings. The objective of the research is to develop a system that aims to help the designer to enhance the transmission of the brand identity on the construction. At this step, we looked for the ascertainment of the variables that contribute to it in buildings considered as icons of brand identification in the building. And this paper also presents an analysis of a flagship located in Tokyo, from the Dior brand, which we used Surface Design techniques, combining cultural studies to geometric modeling, to Gestalt and Semiotics.
Full Article:
Palavras-chave: Elementos de Fachadas, Design de Superfície, Epicentro de moda, Arquitetura corporativa, Facades elements,
Palavras-chave:
DOI: 10.5151/designpro-CIDI-8
Referências bibliográficas
- [1] BERTELLI, P, 200 Prada: Oma/Amo Rem Koolhaas: Projects for Prada, part 1, Fondazione Prada:Italy, 200
- [2] WIGLEY, M. 2001. Architectural Theory and Education at the Millennium: 4. Recent Escapades of the Ancient Theory Virus’ / Article by Mark Wigley, in a+u: Architecture and Urbanism nº.10 (373) october 2001.
- [3] Livros, e material não publicados
- [4] BAHAMÓN, A. Andamp; CAÑIZARES, A. Moda: Arquitetura Corporativa, Parramon: Barcelona, Espanha, 2007.
- [5] BURDEK, B. Design: História, Teoria e Prática do Design de Produtos. São Paulo: Blücher, 2006.
- [6] DONDIS, D, A. Sintaxe da Linguagem Visual. Tradução de Jefferson Luiz Camargo. Ed. São Paulo: Martins Fontes, 2007.
- [7] GOMES, J. Gestalt do Objeto: Sistema de Leitura Visual da Forma, 6ª ed. São Paulo: Escrituras Editora, 2004.
- [8] NIEMEYER, L. Elementos de Semiótica Aplicados ao Design, São Paulo: 2ab, 2009.
- [9] RAPOSO, Daniel. Design de Identidade e Imagem Corporativa: Branding, História da Marca, Gestão de Marca, Identidade Visual Corporativa, 1ª ed., Portugal: Edições IPCB, 2008.
- [10] WHEELER, Alina. Design de Identidade da Marca. 2ª ed. Porto Alegre: Bookman, 2008.
- [11] INUI, Kumiko, Dior.Shisaibashi. Disponível em: Andlt;http://www.inuiuni.comAndgt;, Acesso em: 15 mai. 20
Como citar:
Castro, Jacqueline Ap. G. F. de; Harris, Ana Lúcia N. de C.; "Surface Design - Qualitative approach for corporative facade", p. 99-106 . In: In Coutinho, Solange G.; Moura, Monica; Campello, Silvio Barreto; Cadena, Renata A.; Almeida, Swanne (orgs.). Proceedings of the 6th Information Design International Conference, 5th InfoDesign, 6th CONGIC [= Blucher Design Proceedings, num.2, vol.1].
São Paulo: Blucher,
2014.
ISSN 2318-6968,
ISBN: 978-85-212-0824-2
DOI 10.5151/designpro-CIDI-8
últimos 30 dias | último ano | desde a publicação
downloads
visualizações
indexações