Artigo completo - Open Access.

Idioma principal | Segundo idioma

LEARNING STRATEGIES AND TECHNOLOGIES: CHALLENGES FOR ONLINE ENVIRONMENTS.

ESTRATÉGIAS E TECNOLOGIAS DE APRENDIZAGEM: DESAFIOS PARA AMBIENTES ONLINE.

Coutoa, Mateus Cardoso; Siqueria, Diego Henrique de Andrade Santos; Carvalhoa, Pedro Donner; Lepiksona, Herman Augusto;

Artigo completo:

: The virtualization process was accelerated by the impact of COVID-19. Thus, it is necessary that institutions, on an emergency basis, adopt the use of new technologies and strategies, including the opportunity to improve the art of teaching in a virtualized way. This article aims to present evolving solutions in the educational sector, taking in account to the impacts generated by the pandemic. It is presented virtual learning environments and educational methods for online, collaborative teaching platforms. Management tools for student autonomy and teacher empathy are introduced as well.

Artigo completo:

O processo de virtualização foi acelerado pelo impacto do COVID-19. Desta forma, é necessário que as instituições, em caráter emergencial, adotem o uso de novas tecnologias e estratégias, incluindo a oportunidade de aprimorar a arte de ensinar de forma virtualizada. Este artigo tem como objetivo apresentar soluções em evolução no setor educacional, levando em consideração os impactos gerados pela pandemia. São apresentados ambientes virtuais de aprendizagem e métodos educacionais para plataformas de ensino on-line colaborativas. Também são introduzidas ferramentas de gerenciamento para autonomia dos alunos e empatia dos professores.

Palavras-chave: Active Methodologies; Virtual Learning Environments; Educational Methods; Learner Autonomy; E-Learning,

Palavras-chave: : Metodologias Ativas; Ambientes Virtuais de Aprendizagem; Métodos educacionais; Autonomia discente; E-Learning,

DOI: 10.5151/siintec2020-LEARNINGSTRATEGIES

Referências bibliográficas
  • [1] ] AUTODESK. Cloud services. Available at: https://www.autodesk.com/360-cloud. Accessed on: 11 jul. 2020.
  • [2] DA SILVA MONTEIRO, Sandrelena. INVENTAR EDUCAÇÃO ESCOLAR NO BRASIL EM TEMPOS DA COVID-19. Revista Augustus, v. 25, n. 51, p. 237-254, 2020.
  • [3] LEWIS, Samantha. Encouraging learner autonomy. 2019. Available at: https://www.cambridge.org/elt/blog/2019/09/19/encouraging-learner-autonomy/. Accessed on: 11 jul. 2020.
  • [4] SPENCER, John; JULIANI, A. J. Empower: What happens when students own their learning. Impress, LP, 2017.
  • [5] TTU. Quality of Online Education (QOE) framework. 2018. Available at: http://edit.educ.ttu.edu/qoeweb/index.html. Accessed on: 09 jul. 2020.
  • [6] UNESCO. Education: From disruption to recovery. 2020. Available at: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse. Accessed on: 16 jul. 2020.
  • [7] UNICEF. Covid-19: Mais de 95% das crianças estão fora da escola na América Latina e no Caribe. 2020. Available at: https://www.unicef.org/brazil/comunicados-de-imprensa/covid-19-mais-de-95-por-cento-das-criancas-fora-da-escola-na-america-latina-e-caribe. Accessed on: 16 jul. 2020.
  • [8] WAYTZ, Adam. The limits of empathy. Harvard Business Review, v. 94, n. 1, p. 68-73, 2016.
Como citar:

Coutoa, Mateus Cardoso; Siqueria, Diego Henrique de Andrade Santos; Carvalhoa, Pedro Donner; Lepiksona, Herman Augusto; "LEARNING STRATEGIES AND TECHNOLOGIES: CHALLENGES FOR ONLINE ENVIRONMENTS.", p. 987-994 . In: Anais do VI Simpósio Internacional de Inovação e Tecnologia. São Paulo: Blucher, 2020.
ISSN 2357-7592, ISBN: 2357-7592
DOI 10.5151/siintec2020-LEARNINGSTRATEGIES

últimos 30 dias | último ano | desde a publicação


downloads


visualizações


indexações