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CONCEPTUAL STUDY OF THE RETROFIT FOR THE CARAJAS IRON RAILROAD DIESEL ELECTRIC LOCOMOTIVES TO OPERATE IN DUAL MODE

ESTUDO CONCEITUAL DO RETROFIT DAS LOCOMOTIVAS DIESELELÉTRICAS PERTENCENTES A ESTRADA DE FERRO CARAJÁS PARA OPERAR EM MODO DUAL.

Oliveira, Victor Leone de ; Gonçalves, Pedro César Pereira ; Gurgel, Gustavo Augusto Mendanha ; Mandelli, Amélio Luiz ; Ronzani, Marcos Tavares ; Guarieiro, Lilian Lefol Nani ;

Artigo completo:

In the recent years, VALE committed to achieve a cleaner and renewablecompany activity by aligning itself with the “Sustainable Development Goals” agenda,established by the UN in 2015 and aiming at sustainability goals for the year 2030.One of the initiatives includes the electrification of the Carajas Iron Railroad (EFC).This paper discusses concepts that were developed after extensive operation dataanalysis and discussions with VALE’s collaborators. The ideas summarized could bepart of the solution towards achieving the electrification of the Carajas Iron Railroadthrough the implementation of catenaries in the Açailândia Hills sector and the retrofitof the diesel electric locomotives to operate in dual mode or hybrid traction.

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Nos últimos anos, a VALE comprometeu-se a alcançar uma atividade empresarial mais limpa e renovável, alinhando-se à agenda de "Objetivos de Desenvolvimento Sustentável", estabelecida pela ONU em 2015 e visando as metas de sustentabilidade para o ano 2030. Uma das iniciativas inclui a eletrificação da Ferrovia de Carajás (EFC). Este artigo discute conceitos que foram desenvolvidos após uma extensa análise de dados operacionais e discussões com os colaboradores relacionados à VALE. As ideias reunidas podem ser parte da solução para a eletrificação da Ferrovia de Carajás, através da implementação de catenárias no setor das Colinas de Açailândia e da modernização das locomotivas a diesel para operar em modo dual ou tração híbrida.

Palavras-chave: VALE; Locomotives; Dual-mode; Electrification; Hybrid,

Palavras-chave: VALE; Locomotivas; Modo dual; Eletrificação; Híbrido,

DOI: 10.5151/siintec2020-CONCEPTUALSTUDY

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Como citar:

Oliveira, Victor Leone de ; Gonçalves, Pedro César Pereira; Gurgel, Gustavo Augusto Mendanha ; Mandelli, Amélio Luiz; Ronzani, Marcos Tavares ; Guarieiro, Lilian Lefol Nani ; "CONCEPTUAL STUDY OF THE RETROFIT FOR THE CARAJAS IRON RAILROAD DIESEL ELECTRIC LOCOMOTIVES TO OPERATE IN DUAL MODE", p. 899-907 . In: Anais do VI Simpósio Internacional de Inovação e Tecnologia. São Paulo: Blucher, 2020.
ISSN 2357-7592, ISBN: 2357-7592
DOI 10.5151/siintec2020-CONCEPTUALSTUDY

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