Full Article - Open Access.

Idioma principal

The function of fashion designer face of new virtual consumers

Takamitsu, Helen T. ; Zatta, Andrea M. ; Menezes, Marizilda dos S. ;

Full Article:

This article aims to first define some terms related to ecommerce aiming to clarify how this new mode of trade in fashion, as the design can be inserted in this context and what are the new challenges.

Full Article:

Palavras-chave: e-commerce, moda, design de informação., e-commerce,

Palavras-chave:

DOI: 10.5151/designpro-CIDI-171

Referências bibliográficas
  • [1] ALBERTIN, L. A. 2004. Comércio Eletrônico. São Paulo: Atlas.
  • [2] ALEXA 2013. Top Sites in Brazil In: Home: Alexa.Andlt;http://www.alexa.com/topsites/countries/BRAndgt;, 30/03/2013.
  • [3] BRAZIL DIGITAL FUTURE IN FOCUS 2012. Relatório. In: Home: Comscore. Andlt;http://www.comscore.comAndgt;, 30/03/201
  • [4] CARVALHO, J. S. 2008. Comunidade Virtual de Aprendizagem: em busca de uma caracterização. Santos: 14º. Congresso Internacional ABED de Educação a Distância.
  • [5] E-BIT 2012. Relatório WebShoppers. In: Home: Commerce Andlt;http://www.e-commerce.org.br/artigos/ecommerce_ebusiness.phpAndgt;, 30/03/2013.
  • [6] FEIJÓ, R. 2013. Top 05 redes sociais de moda. In: Home: Quartel Andlt;http://www.quarteldigital.com.br/top-05-redes-sociais-de-moda/Andgt;, 30/03/2013.
  • [7] FERNANDES, B. C. A.; SÁNCHES, J. F. 2008. Realidade aumentada aplicada ao design. Revista Holos, a.24, v.1.
  • [8] FIELL, C.; FIELL,P.2000. Design do século XX. Lisboa: Taschen.
  • [9] IDESIS, L. 2012. E-Commerce, E-Business. E-O que? In: Home: E-commerce Andlt;http://www.e-commerce.org.br/artigos/ecommerce_ebusiness. phpAndgt;, 30/03/2013.
  • [10] LEE, S. 2011. Consumo: conheça os principais sites de e-commerce de moda no Brasil. In: Home:Ffw Andlt; http://ffw.com.br/noticias/moda/consumo-o-guia-pratico-do-e-commerce-multi-marcas-brasileiro/Andgt;, 30/03/2013.
  • [11] LOBACH, B. 2001. Design industrial: bases para a configuração dos produtos industriais. São Paulo: Edgard Blücher.
  • [12] LOJANO, G.; ZACCAI, G. 2004. A empresa focada no Design. Revista HSM Management, a.8, n.47, v. 06, p. 99.
  • [13] NIEMEYER, L. 1998. Design no Brasil: origens e instalação. Rio de Janeiro: 2AB.
  • [14] ONO, M.M. 2004. Design, Cultura e Identidade, no contexto da globalização. Revista Design em Foco, julho-dezembro, v1,n1.
  • [15] PIRIS, R. 2010. A Diferença entre mídia social e rede social. In: Home: Dp6 Andlt;http://www.dp6.com.br/a-diferenca-entre-midia-social-e-rede-socialAndgt;, 30/03/2013.
  • [16] POTTER, R.; TURBAN, E.; RAINER,K. 2005. Administração de Tecnologia da Informação. São Paulo: Campus.
  • [17] RHEINGOLD, H. 1996. A comunidade virtual. Lisboa: Gradiva
Como citar:

Takamitsu, Helen T.; Zatta, Andrea M.; Menezes, Marizilda dos S.; "The function of fashion designer face of new virtual consumers", p. 1718-1725 . In: In Coutinho, Solange G.; Moura, Monica; Campello, Silvio Barreto; Cadena, Renata A.; Almeida, Swanne (orgs.). Proceedings of the 6th Information Design International Conference, 5th InfoDesign, 6th CONGIC [= Blucher Design Proceedings, num.2, vol.1]. São Paulo: Blucher, 2014.
ISSN 2318-6968, ISBN: 978-85-212-0824-2
DOI 10.5151/designpro-CIDI-171

últimos 30 dias | último ano | desde a publicação


downloads


visualizações


indexações