Full Article - Open Access.

Idioma principal

Social Representations in Fashion Consume Culture

Aguiar, Andréa M. ;

Full Article:

This article presents a research about brand communicational efficiency in fashion industry of consume. Trying to define why some brands are more powerful than others, and how happens a signification process connecting it and their consumers. This study aimed to analyze the relation between the concepts that designers used to create an specific fashion brand and how its public realize it, or not, when consuming their products. From the data analysis, new paradigms to brand identity design were elaborated.

Full Article:

Palavras-chave: marca, consumo, moda, comunicação, logo,

Palavras-chave:

DOI: 10.5151/designpro-CIDI-22

Referências bibliográficas
  • [1] CALDAS, Dario, 1999. Universo da moda, curso on line. São Paulo: Anhembi Morumbi.
  • [2] EUSTACHIO, J.; RIBEIRO, J., Entenda propaganda. São Paulo: Senac.
  • [3] FEATHERSTONE, M., 1995. Cultura de Consumo e Pós-Modernismo. São Paulo: Studio Nobel.
  • [4] GANDELMAN, H., 1997. De Gutemberg à Internet: direitos autorais na era digital – 2ª edição. Rio de Janeiro: Record.
  • [5] JOLY, M., 1996. Introdução à análise da imagem. Campinas: Papirus.
  • [6] LIPOVESTKY, G., 1989. O Império do Efêmero: a moda e seu destino nas sociedades modernas/ Giles Lipovetsky; tradução Maria Lúcia Machado – São Paulo: Companhia das Letras.
  • [7] NÓBREGA, S. M, 1990. As representações sociais. Paris.
  • [8] RABAÇA, C. A.; BARBOSA, G. G., 1987. Dicionário de Comunicação; São Paulo: Campus.
  • [9] SPINK, M. J., 1998. Desenvolvendo as teorias implícitas: uma metodologia de análise das representações sociais. Rio de Janeiro: Record.
Como citar:

Aguiar, Andréa M.; "Social Representations in Fashion Consume Culture", p. 246-256 . In: In Coutinho, Solange G.; Moura, Monica; Campello, Silvio Barreto; Cadena, Renata A.; Almeida, Swanne (orgs.). Proceedings of the 6th Information Design International Conference, 5th InfoDesign, 6th CONGIC [= Blucher Design Proceedings, num.2, vol.1]. São Paulo: Blucher, 2014.
ISSN 2318-6968, ISBN: 978-85-212-0824-2
DOI 10.5151/designpro-CIDI-22

últimos 30 dias | último ano | desde a publicação


downloads


visualizações


indexações