Full Article - Open Access.

Idioma principal

Do it yourself: connections between fanzines and graphic design

Paiva, Rayza Mucunã;

Full Article:

This paper aims to seek for correspondences between the making of fanzines and the construction of hybrid and unconventional graphical identities. Starting from the second edition of Foi à Feira – fanzine made by the Foi à Feira cultural collective from Vitoria – it was possible to understand the planning and execution of the many stages of the titles’ production process.

Full Article:

Palavras-chave: design gráfico, fanzine, imprensa alternativa, graphic design,

Palavras-chave:

DOI: 10.5151/designpro-CIDI-165

Referências bibliográficas
  • [1] ALBERNAZ, Bia; PELTIER, Maurício. 1994. Almanaque dos fanzines: o que são, por que são como são. Rio de Janeiro: Arte de Ler Editora.
  • [2] DENIS, Rafael. 1998. Design, Cultura Material e o Fetichismo dos Objetos. Arcos, Rio de Janeiro, v. 1, n.1: ----.
  • [3] FARIAS, Priscilla. 2001. Tipografia Digital: o impacto das novas tecnologias. Rio de Janeiro: 2AB.
  • [4] GUIMARÃES, Edgard. 2005. Fanzine. João Pessoa: Marca de Fantasia.
  • [5] KOPP, Rudnei.2009. Design gráfico cambiante. 3Ed. Teresópolis: 2AB Editora.
  • [6] MAGALHÃES, Henrique. 2005. A Mutação Radical dos Fanzines. João Pessoa: Marca de Fantasia.
  • [7] MAGALHÃES, Henrique. 2003. O Rebuliço Apaixonante dos Fanzines. João Pessoa: Marca de Fantasia
Como citar:

Paiva, Rayza Mucunã; "Do it yourself: connections between fanzines and graphic design", p. 1683-1690 . In: In Coutinho, Solange G.; Moura, Monica; Campello, Silvio Barreto; Cadena, Renata A.; Almeida, Swanne (orgs.). Proceedings of the 6th Information Design International Conference, 5th InfoDesign, 6th CONGIC [= Blucher Design Proceedings, num.2, vol.1]. São Paulo: Blucher, 2014.
ISSN 2318-6968, ISBN: 978-85-212-0824-2
DOI 10.5151/designpro-CIDI-165

últimos 30 dias | último ano | desde a publicação


downloads


visualizações


indexações