Full Article - Open Access.

Idioma principal

A discussion of the designer’s activity in the developing learning objects for distance education

Gomes, Daniel Dutra; Sant’Anna, Hugo Cristo;

Full Article:

This article is about a discussion of the activity of the designer in the construction of learning objects for the distance education system. Based on the design ontological diagram of Gui Bonsiepe (1997) and the Theory of the mediation of Vygotsky (1998), it proposes an argument about the role of the designer in the process of teaching and learning.

Full Article:

Palavras-chave: design, ensino à distância, mediação, design,

Palavras-chave:

DOI: 10.5151/designpro-CIDI-157

Referências bibliográficas
  • [1] FIRME, B. S. M.. 2013. Entrevista concedida a Daniel Dutra Gomes. Vitória, 2 de maio de 2013.
  • [2] BONSIEPE, G. 1997. Design: do material ao digital. Florianópolis: FIESC/IEL.
  • [3] KENSKI, V. M. 1998. Novas tecnologias: o redimensionamento do espaço e do tempo e os impactos no trabalho docente. In Revista Brasileira de Educação. Mai/Jun/Jul/Ago, n.º 8.
  • [4] -----.------. LABORATÓRIO DE DESIGN INSTRUCIONAL. in: Andlt; www.ldiufes.org.Andgt;18/04/2013.
  • [5] LITTO, F. M. 1998. Um modelo para prioridades educacionais numa sociedade de informação. In Pátio – Revista Pedagógica. Ano I, n.3: 15-21.
  • [6] VYGOTSKY, L. 1998. A Formação Social da Mente. São Paulo: Martins Fontes.
Como citar:

Gomes, Daniel Dutra; Sant’Anna, Hugo Cristo; "A discussion of the designer’s activity in the developing learning objects for distance education", p. 1627-1632 . In: In Coutinho, Solange G.; Moura, Monica; Campello, Silvio Barreto; Cadena, Renata A.; Almeida, Swanne (orgs.). Proceedings of the 6th Information Design International Conference, 5th InfoDesign, 6th CONGIC [= Blucher Design Proceedings, num.2, vol.1]. São Paulo: Blucher, 2014.
ISSN 2318-6968, ISBN: 978-85-212-0824-2
DOI 10.5151/designpro-CIDI-157

últimos 30 dias | último ano | desde a publicação


downloads


visualizações


indexações